De effecten van een koolhydraatarm voedingsschema

Wilt u graag afvallen door minder calorieën of vet te eten? Laat deze diëten achterwegen. Vaak is koolhydraatarm eten genoeg. Door te beginnen met een koolhydraatarm voedingsschema zult u gaan afvallen. Daarnaast heeft dit koolhydraatarm voedingsschema andere voordelen. Bent u benieuwd wat een koolhydraatarm u allemaal als resultaat kan bieden? Blijf dan lezen!

 

De voordelen van koolhydraatarm eten

Een koolhydraatarm voedingsschema kan verschillende positieve effecten voor u hebben. Zo verhoogt een koolhydraatarm dieet de hoeveelheid HDL (goede cholesterol) in het bloed waardoor het risico op hart- en vaatziekten afneemt. Daarnaast stabiliseert koolhydraatarm eten uw bloedsuikerspiegel. Hierdoor zult u minder glucosepieken krijgen. Het hormoon insuline hoeft hierdoor ook niet steeds in actie te komen om die pieken te bestrijden. Het risico op diabetes type 2 neemt hierdoor enorm af. Door bloedsuikerpieken krijg je een te hoge bloeddruk. Met een koolhydraatarm voedingsschema stabiliseer je de bloedsuikerspiegel en dus ook je bloeddruk. Hier komt ook bij kijken dat je hongergevoel gestabiliseerd wordt. Je ervaart hierdoor minder eetbuien. En het belangrijkste voor de meeste: Je valt af van een koolhydraatarm schema. Buiten alle gezonde effecten dat het bied, ga je door koolhydraatarm eten ook afvallen. Dit komt doordat je overtollig lichaamsvet gaat verbranden. Daarnaast komt er geen nieuw lichaamsvet bij. Een koolhydraatarm voedingsschema zorgt ervoor dat er geen koolhydraten worden omgezet in vet. Deze voedingsstijl bevorderd ook de vetverbranding. Het hongergevoel neemt af door dit voedingsschema te volgen. Dus er komen een hoop voordelen kijken bij het gebruik van een koolhydraatarm voedingsschema.

 

https://web-wings.nl/