INSIG
Image default
Aanbiedingen

Drie manieren om visueel te adverteren

Drie manieren om visueel te adverteren

Heb jij een product dat je met de juiste foto’s op de beste manier kan verkopen? Dan is de kans aanwezig dat je last ervaart om je product op de juiste manier onder de aandacht van je doelgroep te brengen. Met visuele advertenties is het simpelweg eenvoudiger om te laten zien wat je product is en waarom je doelgroep hiervoor moet kiezen. Gelukkig zijn er vandaag de dag steeds meer mogelijkheden om je producten visueel te adverteren. We geven je drie van deze mogelijkheden! 

 

1. Google Shopping

Je kent het vast: jij zoekt naar een bepaald product en vindt geen link naar een website in de vorm van tekst, maar ziet eerst een balk met daarin verschillende producten die relevant zijn aan je zoekopdracht. Dit lijkt bijna alsof Google zijn eigen webshop heeft, maar dat is niet het geval. Wat je eigenlijk ziet, is een overzicht van verschillende webshops die producten aanbieden en visueel adverteren! Voor jou is het ook mogelijk om gebruik te maken van deze advertentiemethode: Google Shopping is voor veel verschillende producten in te zetten en met de juiste foto’s en productomschrijvingen erg effectief.

 

2. Social Media

De meeste social media staan bekend als een manier om vrienden en kennissen te informeren over wat er in je leven speelt, maar tegenwoordig is het ook meer dan dat. Social media adverteren is namelijk ook niet meer weg te denken uit deze kanalen. Afhankelijk van welke medium jij inzet, speel je in op de wens van je doelgroep, veelal op visuele wijze! Of jij nou kiest voor foto of video, via social media weet jij je boodschap gegarandeerd over te brengen. Let hierbij wel op dat je doelgroep op dit medium aanwezig is: niet elk kanaal is even effectief.

 

3. Display adverteren

Ben jij op websites wel eens advertenties tegengekomen over een product wat je eerder die dag opgezocht hebt? Dit zijn display advertenties! Door deel uit te maken van het Google display netwerk zorg je ervoor dat ook jij van deze advertentiemogelijkheid gebruik kan maken. Je richt je advertentie natuurlijk zo opvallend mogelijk in, waardoor je je klanten geen keuze geeft dan terug te keren naar je website. 

 

Hulp nodig?

Wil jij visueel adverteren, maar weet je niet goed of jij de juiste persoon bent om deze advertenties vorm te geven? Dan is het geen verkeerd plan om hulp in te schakelen van een Digital Agency. Neem snel contact met ze op! 

https://www.traffictoday.nl/